Prije svega, treba kazati kako istraživanja o prikazivanju muslimana u zapadnom diskursu jesu istraživanja samoga Zapada. Razmišljati o Turcima sa sabljama i pokrivenim ženama u zapadnim i orijentalističkim predjelima znači razmišljati o zebnjama i željama posmatrača, a ne onoga ko biva promatran. Ovo ne znači kako je musliman tek puki ekran na koji Zapad jednostavno projicira šta god želi. Odnosi, posebno u kulturama (poput bivše Jugoslavije) gdje nemuslimani imaju izravno iskustvo sa muslimanima u svakodnevnici, mnogo su složeniji da bi bili puki slučaj projiciranja.
***
Međutim, ako je želja ugrađena u prikazivanje Drugoga, onda će nam taj Drugi svojom konstitucijom u određenoj mjeri kazivati o onom što onaj Isti ili Prvi želi. Bilo da se radi o teroru ili erotskom ushićenju, vrsta muslimana koje nailazimo u kulturi društva otkriva umnogome ono šta to društvo želi i od čega strahuje.
***
Kada govorimo o prikazivanju muslimanskog Drugog, ili, istini za volju, i grčkog, armenskog i ortodoksnog Drugog sljedeći kliše je istinitiji nego ikad: ono što izostavimo jednako je važno kao i ono što o njima navedemo.
Ian Almond (r. 1969) je profesor britanskog porijekla koji trenutno predaje englesku književnost na Georgia State University u Atlanti, SAD, i gotovo polovicu svojeg života proveo je živeći izvan Ujedinjenog Kraljevstva, u Italiji, Njemačkoj, Indiji, Turskoj i sada Sjedinjenim Državama. Autor je četiri knjige: Sufism and Deconstruction: A Comparative Study of Derrida and Ibn ‘Arabi / Sufizam i dekonstrukcija: komparativna studija o Derridi i Ibn ‘Arabiju, The New Orientalists: Postmodern Representations of Islam from Foucault to Baudrillard / Novi orijentalisti: postmoderna predstavljanja islama od Foucoulta do Baudrillarda, Two Faiths, One Banner: When Muslims Marched with Christians Across Europe’s Battlegrounds / Dvije vjere, jedna zastava: kada su muslimani marširali sa kršćanima kroz europska bojišta, History of Islam in German Thought: From Leibniz to Nietzsche / Historija islama u njemačkoj misli: od Leibniza do Nietzschea. Djela su mu prevođena na arapski, korejski, turski, perzijski i malajski.
CNS.ba upotrebljava neosjetljive podatke poput kolačića (engl. Cookies) ili identifikatora uređaja u svrhe kao što su mjerenje/statistika posjeta i pregleda sadržaja (Google Analytics), pamćenja Vaše prijave, omogućavanja boljeg korisničkog iskustva i ispravnog prikaza sadržaja.
Osim ovih podataka automatski prikupljamo podatke s vašeg računara, što može uključivati IP adresu, a postoje i situacije u kojima automatski prikupljamo druge vrste podataka kao što su datum i vrijeme pristupa domeni CNS.BA, informacije o hardveru, softveru ili internet pretraživaču koji koristite kao i o operativnom sistemu vašeg računara, te verziji aplikacije i vašim jezičkim postavkama. Više o našoj Pollitici privatnosti i zaštite korisničkih podataka možete saznati OVDJE.
Strogo potrebni kolačići
Strogo potrebni kolačići bi trebali biti omogućeni uvijek kako bi mi mogli sačuvati vaše preferencije postavki kolačića.
Ukoliko onemogućite strogo potrebne kolačiće, nećemo biti u mogućnosti sačuvati vaše preferencije. To znači da ćete svaki put kad posjetite CNS.BA trebati omogućiti ili onemogućiti kolačiće.
Kolačići treće strane
Ova web stranica koristi Google Analytics za prikupljanje anonimnih podataka kao što su broj posjeta stranice, najpopularnije stranice i sadržaji i sl.
Omogućavanje ovog kolačića pomaže nam da unaprijedimo web stranicu.
Molimo Vas da najprije omogućite strogo potrebne kolačiće kako bi mogli sačuvati Vaše preferencije i postavke.